山﨑めぐみ, 関田一彦. 「書くこと」に対する学生の心理的状態について:2011年度「文章表現法a」における調査の報告. The Journal of Learner-Centered Higher Education. 2012. 1. 143-151-151
「Kirk, Mary」「Yamasaki, Megumi」. Metropolitan State Univeristy. Exploring the Evidence: Reporting Research on First-Year Seminars. 2008. Vol. IV. 45-48
Yamasaki, Megumi. Adapting M. J. Bennett’s Developmental Model of Intercultural Sensitivity into Academic Advising: Advising Refugee/Immigrant Students in American Higher Education. Hawaii International Conference on Education. 2006. 6660-6675
- 2002 University of Minnesota Department of Educational Policy and Administration International Comparative and Development Education
- 1991 玉川大学 文学部 初等教育学科
- 1991 玉川大学
学位 (1件):
博士 (ミネソタ大学)
委員歴 (3件):
2022/08 - 現在 National Academic Advising Association Global Initiative Committee
2021/03 - 現在 日本アカデミック・アドバイジング協会 理事
2019 - 2023/03 協同教育学会 事務局(会計)
所属学会 (8件):
日本アカデミック・アドバイジング協会
, 多文化関係学会
, 大学教育学会
, 初年次教育学会
, National Academic Advising Association
, 協同教育学会
, Professional and Organizational Development Network in Higher Education
, Association of American Colleges & Universities