Hikaru Katsuta, Eisuke Sawada. Encouraging Independent Readers: Combining Reading Workshop and Textbook-Based Lessons in a Japanese High School Classroom. Journal of Adolescent & Adult Literacy. 2021. 64. 5. 563-573
勝田光. The value of studying words and deep thinking using semantic maps in a Japanese reading class. Journal of Southeast Asian Education. 2019. 1. 11-19
A Challenge for Language Literacy by Using Semantic Map for Knowing the Value of Terms
(SEAMEO- University of Tsukuba Symposium VI 2018)
Ways for teachers to help “struggling readers” deepen their literary understanding,
(Chinese-Japan Forum on Educational Research 2016)
How do teachers scaffold students’ reader responses?: A comparative analysis of middle schools in Japan
(International Literacy Association 2015)
学歴 (1件):
2012 - 2016 筑波大学 人間総合科学研究科 学校教育学専攻
学位 (1件):
博士(教育学) (筑波大学)
経歴 (3件):
2021/04 - 現在 筑波大学 人間系(教育学域) 助教
2018/04 - 2021/03 東洋大学 文学部教育学科 専任講師
2016/06 - 2018/03 筑波大学 人間系(教育学域) 特任助教
委員歴 (4件):
2020/04 - 現在 日本読書学会 海外担当幹事
2020/04 - 現在 全国大学国語教育学会 幹事
2019/04 - 現在 全国大学国語教育学会 研究部門委員
2014/08 - 2017/08 日本読書学会 大会幹事
受賞 (3件):
2016/03 - 筑波大学人間総合科学研究科 研究科長賞
2015/10 - 筑波大学日本語日本文学会 研究奨励賞
2015/08 - 日本読書学会 読書科学研究奨励賞
所属学会 (11件):
日本国語教育学会
, 日本読書学会
, 全国大学国語教育学会
, 関東教育学会
, 長崎大学国語国文学会
, National Council of Teachers of English
, 人文科教育学会
, 九州国語教育学会
, 筑波大学教育学会
, Literacy Research Association
, International Literacy Association