宝来 華代子, 杉本 善伸. 大学教育におけるアクティブラーニング促進に向けた授業実践 : 「3-2-1メソッド」を用いた学習効果に対する検証-Promoting Active Learning in Higher Education : A Case Study of the Effectiveness of the 3-2-1 Method as an Active Learning Tool. 崇城大学紀要 = Bulletin of Sojo University. 2023. 48. 71-80
内田 浩二, 佐藤 和歌子, 米村 弘明, 大嶋 康裕, 久次米 通孝, 櫛山 興生, 池辺 洋一郎, 中牟田 侑昌, 井野川 人姿, 馬頭 亮太, et al. 令和4年度ベストティーチング賞受賞教員の授業について : 更なる授業改善を目指して(第7報)-Lectures of the "Best Teaching Award" Winners 2022 : Idea for Improvement(7th Report). 崇城大学紀要 = Bulletin of Sojo University. 2024. 49. 205-219
林 透, 長澤 多代, 宝来 華代子, 大関 智史, 我妻 鉄也. 大学生のための学習支援の目的・担い手・方法に関する総合的研究 : 学習支援に関する全国調査を踏まえて-A Comprehensive Study on Objectives, Leadership and Methods of Learning Support for University Students : Insights from Nationwide Survey on Learning Support. 大学教育学会誌 = Journal of Japan Association for College and University Education / 「大学教育学会誌」編集委員会 編. 2023. 45. 2. 157-162
宝来 華代子. Confirmatory Factor Analyses of Measurement Models for a Japanese Adaptation of a Learner Autonomy Instrument. International Journal of Social and Cultural Studies. 2013. 6. 6. 57-76