研究者
J-GLOBAL ID:202101006076037720
更新日: 2025年02月20日 TRAN THI TUYET NHUNG
チャン ティ トゥイエト ニュン | TRAN THI TUYET NHUNG
所属機関・部署: 職名:
准教授
競争的資金等の研究課題 (6件): - 2023 - 2026 A Comparative Study on the Mechanism of a Dual Model Retail in Emerging Markets from a Dynamic Capabilities Perspective
- 2024 - 2025 経営管理論の系統的レビュー
- 2024 - 2025 「価値共創型サービスビジネスモデル実現のための調査研究」
- 2022 - 2023 Mechanism of Building a Sustainable Competitive Advantage of Multinational Retail Firms in Emerging Markets
- 2021 - 2022 小売業態構造の変化メカニズムの解明 -先進国と新興国における小売業態変遷の国際比較研究を中心に-
- 愛知東邦大学 2024年度 出版助成
全件表示
論文 (21件): -
Tran Thi Tuyet Nhung, Nguyen Ngoc Mai, Quang Huy Truong. Building Competitive Retail Ecosystems: Insights from an Emerging Market. Proceedings of the 2025 American Marketing Association Winter Academic Conference. 2025
-
寺島雅隆, Tran Thi Tuyet Nhung. シラバス分析による「経営管理論」の経年的変化 -テキストマイニングを用いた探索的研究-. 東邦学誌. 2024. 53. 2. 1-16
-
Thi Tuyet Nhung Tran, Junichi Muramatsu. Reconstructing Global Competitiveness of Japanese Firms: A Paradigm Shift Driven by Consumer Behavior and ICT Advancements. Proceedings of the 2024 International Conference of Asian Marketing Associations, Osaka, Japan. 2024. 157-158
-
Tran Thi Tuyet Nhung. How Japanese Shopping Streets Can be Revitalized: An Exploration from A Dynamic Capabilities Perspective. The conference Book of Proceedings, 17th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business. 2024. 1380-1382
-
Thi Tuyet Nhung TRAN. 新興国における小売業の発展の特徴に関する一考察: サービスイノベーションの観点から. 経済論叢(京都大学)第 198 巻特別号. 2024
もっと見る MISC (6件): -
上條憲二, Tran Thi Tuyet Nhung, 丹野慎太郎, 青砥則和. インタビュー記事:サービスブランディングとサステナビリティ. サービソロジーWebマガジン. 2023
-
TRAN THI TUYET NHUNG, 平本毅, 根本裕太郎. 【特集記事】日本でのeスポーツの現状と展望について. サービソロジーWebマガジン. 2023
-
平本毅, 嶋田敏, 福田賢一郎, TRAN THI TUYET NHUNG. 特集解説「文化とサービス」. サービソロジーWebマガジン. 2023
-
Tran Thi Tuyet Nhung. How Digital Transformation Changes the Retail System in an Emerging Market. Academy of Management Journal _ Paper & Idea Development Workshop, Kyoto University. 2023
-
村松潤一, 張婧, ホー バック, 根本裕太郎, Tran Thi Tuyet Nhung. [一般記事] サービス社会のマーケティング-価値共創マーケティング-. サービソロジーWebマガジン. 2022
もっと見る 講演・口頭発表等 (14件): -
Building Competitive Retail Ecosystems: Insights from an Emerging Market
(2025 American Marketing Association Winter Academic Conference 2025)
-
Reconstructing Global Competitiveness of Japanese Firms: A Paradigm Shift Driven by Consumer Behavior and ICT Advancements
(International Conference of Asian Marketing Associations 2024, Osaka, Japan 2024)
-
Value Co-creation Process in Small-scale Family Enterprises in Japanese Shopping Streets
(Asia Pacific Family Business Symposium 2024. Hosted by The University of Western Australia, Macquarie and Jonkoping University, The University of Adelaide. 2024)
-
How Japanese Shopping Streets Can be Revitalized: An Exploration from A Dynamic Capabilities Perspective
(17th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business, Pisa, Italy 2024)
-
新興国市場における零細小売のソーシャルコマース戦略
(アジア市場経済学会・第28回全国研究大会 2024)
もっと見る 学位 (1件): 経歴 (3件): - 2024/04 - 現在 愛知東邦大学・経営学部・准教授
- 2020/04 - 2024/03 愛知東邦大学・経営学部・助教
- 2018/04 - 2020/03 名古屋商科大学・非常勤講師
委員歴 (3件): - 2022 - 現在 サービス学会・Webマガジン・委員
- 2021 - 現在 アジア市場経済学会 幹事
- 2021 - 2023 アジア市場経済学会 国際交流委員会・委員
所属学会 (5件):
American Marketing Association
, Academy of Management
, 日本商業学会
, アジア市場経済学会
, サービス学会
前のページに戻る