早瀬博典. アメリカにおけるインクルージョンに基づく社会科カリキュラムの意義-モディフィケーションを組み込んだ『初等社会科教育:原理と応用』の分析から-. 日本教科教育学会誌 = Japan Curriculum Research and Development Association. 2024. 47. 3. 39-49
Jaegyun Hyun, Hironori Hayase. Exploring Social Studies Teachers’ Attitudes Toward Inclusive Teaching in Diverse Environments:The Methods of Teaching Cross-Curricular Skills in Global Citizenship Education in Japan and South Korea. The Journal of Social Studies Education in Asia. 2024. 13. 75-89
The International Social Studies Association
, 日本教科教育学会
, American Educational Research Association
, 日本カリキュラム学会
, アジアヒューマンサービス学会
, 中等社会科教育学会
, National Council for the Social Studies
, アメリカ教育学会
, 全国社会科教育学会
, 日本公民教育学会
, 日本社会科教育学会