研究者
J-GLOBAL ID:202201003823947950   更新日: 2024年09月15日

陳 麗蘭

チン レイラン | CHEN LILAN
所属機関・部署:
職名: 特任助教(常勤)
研究分野 (1件): 高等教育学
研究キーワード (1件): 大学の国際化、外国人留学生、外国人教員、インテグレーション、異文化適応、質保証、公共財
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2024 - 2028 高等教育におけるイノベーションとしての多様性、公正性、包摂性の推進と実現
  • 2024 - 2027 高等教育における教育・学習環境への生成AI統合のための包括的フレームワーク構築
論文 (21件):
  • Futao Huang, Lilan Chen, Kiyomi Horiuchi. Exploring perceptions of public good(s), government, and global contributions in Japanese higher education: a phenomenographic approach. Higher Education. 2024
  • Futao Huang (黄福涛), Lilan Chen (陈丽兰). Adapting to Transformative Global Contexts: A New Era for Internationalization in Higher Education and Research. ECNU Review of Education. 2024
  • Futao Huang (黄福涛), Lilan Chen (陈丽兰). A Comparative Study of Chinese/Korean Faculty and British/American Faculty in Japanese Universities. ECNU Review of Education. 2024
  • Ariunaa Enkhtur, Xixi Zhang (张希西), Ming Li (李明), Lilan Chen (陈丽兰). Exploring an Effective International Higher Education Partnership Model Through Virtual Student Mobility Programs: A Case Study. ECNU Review of Education. 2024
  • Lilan Chen, Akari Kikuchi, Yuichiro Wajima, Tatsuo Kawashima. The Perceptions and Experiences of Graduate Students: Evidence From a Japanese National Research University. IICE Official Conference Proceedings. 2024
もっと見る
MISC (1件):
  • Lilan CHEN. It’s tough to be a foreign academic in Japan, here’s why. University World News. 2023
講演・口頭発表等 (26件):
  • A Comparative Analysis of Student Experience in the United States and Japan.
    (Leveraging Data for Student Engagement and Wellbeing in Undergraduate and Graduate Education, University of Toronto, Toronto, Canada 2024)
  • Unveiling Changes in Graduate Education at Osaka University: A Longitudinal Analysis of Graduate Student Experiences
    (Leveraging Data for Student Engagement and Wellbeing in Undergraduate and Graduate Education, University of Toronto, Toronto 2024)
  • 学生調査から見える本学大学院教育の現状と課題
    (2024年度 大阪大学FDフォーラム「社会変革を実現する人材育成のための大学院教育」 2024)
  • Adapting to the Pandemic: A Longitudinal Study of Student Experiences at a Japanese National University.
    (Consortium of Higher Education Researchers (CHER) 2024)
  • Potential Societal Biases of ChatGPT in Higher Education: A Scoping Review
    (Consortium of Higher Education Researchers (CHER) 2024)
もっと見る
学歴 (2件):
  • 2019 - 2022 広島大学 高等教育研究開発センター 博士課程後期
  • 2017 - 2019 広島大学 高等教育研究開発センター 博士課程前期
経歴 (7件):
  • 2022/08 - 現在 大阪大学 スチューデント・ライフサイクルサポートセンター 特任助教(常勤)
  • 2022/04 - 2022/07 広島大学大学院人間社会科学研究科 クォリファィド・ティーチング・アシスタント
  • 2021/04 - 2022/03 広島大学グローバルキャリアデザインセンター リサーチ・アシスタント
  • 2021/04 - 2022/02 広島大学大学院人間社会科学研究科 クォリファィド・ティーチング・アシスタント
  • 2020/04 - 2021/02 広島大学大学院人間社会科学研究科 クォリファィド・ティーチング・アシスタント
全件表示
委員歴 (3件):
  • 2023/05 - 現在 Humanities & Social Sciences Communications 編集委員
  • 2022/09 - 現在 大阪大学内部質保証専門部会
  • 2023/06 - 2023/06 大学教育学会実行委員会
受賞 (2件):
  • 2022/09 - 広島大学 学生表彰
  • 2018/10 - 広島大学 スーパーグローバル創成支援事業 奨学生
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る