ENGLISH 使い方
文献、特許、研究者などの科学技術情報サイト
研究者
J-GLOBAL ID:202201004817432774   更新日: 2024年11月05日

オオガボールドウィン ウィリアム ラドウェル クィント

オオガボールドウィン ウィリアム ラドウェル クィント | OGA BALDWIN William Ludwell Quint
所属機関・部署:
職名: 教授
研究分野 (5件): 外国語教育 ,  教育工学 ,  教育心理学 ,  外国語教育 ,  教科教育学、初等中等教育学
競争的資金等の研究課題 (4件):
  • 2019 - 2024 小学校教員の英語発話能力向上を支援する:地域の枠を越えたブレンド型研修の試み
  • 2017 - 2021 大学英語学習者を対象とした内容言語統合型学習に関する縦断調査
  • 2016 - 2019 The Development of Foreign Language Motivation in Secondary School: A Longitudinal Investigation
  • 2012 - 2015 小学校にて外国語動機と積極的参加の質的・量的調査
論文 (19件):
  • Emiko Hirosawa, Yuka Kono, W.L. Quint Oga-Baldwin. The structure of ability beliefs in EFL classrooms: A cross-theoretical analysis bridging self-efficacy and perceived competence needs satisfaction. System. 2024
  • Lishi Liang, W. L. Quint Oga-Baldwin, Kaori Nakao, Luke K. Fryer, Alex Shum. Transitioning from paper to touch interface: Phoneme-grapheme recognition testing and gamification in primary school classrooms. Technology in Language Teaching & Learning. 2024
  • Kaori Nakao, Quint W. L. Oga-Baldwin, Luke K. Fryer. Developing Phoneme-Grapheme Recognition for English as a Foreign Language: A Longitudinal Study at Japanese Primary School. lnternational Electronic Journal of Elementary Education. 2024
  • Maya Sugita-McEown, Michiru Makuuchi, Taiga Naoe, James Ellinger, W L Quint Oga-Baldwin, Kristopher McEown. An fMRI study examining the role of the extended amygdala and amygdala in emotion and inhibitory control in native versus second language processing. PloS one. 2024. 19. 11. e0310129
  • Kristopher McEown, Maya Sugita McEown, W. L. Quint Oga-Baldwin. The role of trait emotional intelligence in predicting academic stress, burnout, and engagement in Japanese second language learners. Current Psychology. 2023
もっと見る
学歴 (2件):
  • 2012 - 2015 兵庫教育大学
  • 2005 - 2007 Temple University
受賞 (3件):
  • 2021/03 - Waseda University High Impact Publication Award
  • 2015/03 - 学生表彰
  • 2015/03 - Global SELF Research Network Commended PhD Thesis Award
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る