研究者
J-GLOBAL ID:200901002095748016
更新日: 2022年09月02日 竹下 由紀子
タケシタ ユキコ | Takeshita Yukiko
- 竹下 由紀子. 教師の信念に合致しない「授業研究」の結果に対する対応過程の追跡研究(2). 新潟大学教育学部紀要. 1997. 38. 2. 245-248
- How Did Teachers Cope with Discord between Their Personal Believes and Research Findings of Teaching Effects? (2). Memoirs of the Faculty of Education, Niigata University. 1997. 38. 2. 245-248
- 教師の信念に合致しない「授業研究」の結果に対する対応過程の追跡研究(1). 新潟大学教育学部紀要. 1996. 38. 1. 41-46
- 授業における話し合いと個人思考による児童の考えの深まりの様相(共著). 教科教育学研究. 1996. 14. 125-137
- 授業研究過程での教師の信念の変容. 新潟大学教育学部紀要. 1996. 37. 2. 259-270
- How Did Teachers Cope with Discord between Their Personal Believes and Research Findings of Teaching Effects?. Memoirs of the Faculty of Education, Niigata University. 1996. 38. 1. 41-46
- Comparative Studies on Group Discussion and Individual Problem Solving in the Classroom Lesson. Studies in Curriculum Research and Development. 1996. 14. 125-137
- A Study of Teachers' Belief Changes in the Process of Research on Classroom Teaching. Memoirs of the Faculty of Education, Niigata University. 1996. 37. 2. 259-270
- 教師の授業研究への介入が態度変容に及ぼした影響. 1995. 12. 1-6
- 教師の自信と適応-自信のある教師はよい教師か-. 児童心理. 1993. 609. 8. 125-129
- 教師による個別指導と教師の個人差をめぐって. 1992. 9
- 展望 教師の心理-最近の研究動向-. 教育心理学年報. 1992. 31. 132-145
- Overviews on Current Research Topics : Trends in the Psychological Study on Teachers. The Annual Report of Educational Psychology in Japan. 1992. 31. 132-145
- 教師についての研究は教師の成長に貢献できるか. 1991. 8. 7-9
- 教師の成長に対する研修・教育の効果. 1990. 7. 9-13
- 学校教育の社会心理学. 教育心理学年報. 1987. 26. 87-96
- Social Psychology of School Education. Annual Report of Educational Psychology in Japan. 1987. 26. 87-96
- 教師・学習過程における教師の個性のとり扱いについて. 1980. 1. 7-12
- Treatment of Teachers Variables in Studies on Teaching-Learning Process. NIIGATA Educational Psychologist. 1980. 1. 7-12
- 発問と助言の心理. 児童心理. 1976. 30. 3-4. 175-192,183-201
前のページに戻る