ENGLISH 使い方
文献、特許、研究者などの科学技術情報サイト

共著の研究者

  • 対象がありません。

共同発明の研究者

この研究者の研究内容に近い研究者

この研究者の研究内容に近い文献

この研究者の研究内容に近い特許

この研究者の研究内容に近い研究課題

この研究者が著者と推定される文献

この研究者が発明者と推定される特許

研究者
J-GLOBAL ID:200901004722672740 更新日: 2024年04月27日

林 創

ハヤシ ハジム | Hayashi Hajimu
クリップ

講演・口頭発表等 (66件)

  • 分配に対する考え方が生み出す好感度の差異
    (日本心理学会第85回大会 2021)
  • 子どもにおける意図と解釈に違いがある皮肉の理解
    (日本心理学会第83回大会 2019)
  • Experimental setting with actors.
    (BPS Pre-conference workshop of Cognitive Psychology Section & Developmental Psychology Section Joint Conference 2019 2019)
  • Young children attempt to appear fair to others in resource distribution.
    (BPS Cognitive Psychology Section & Developmental Psychology Section Joint Conference 2019, 2019)
  • 幼児は他者に公平であると見せかけようとするか?
    (日本発達心理学会第30回大会 2019)
  • 他者の感情理解における子どもと大人の自己中心性バイアス
    (日本心理学会第82回大会 2018)
  • Development of children's flexibility in their deception and moral judgment.
    (Invited keynote address (JSDP Award) at the BPS Developmental Psychology Section Annual Conference 2018 2018)
  • Omission bias in children and adults for antisocial and prosocial situations.
    (25th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development 2018)
  • 子どもと大人における結果が同じ分配への好み
    (日本発達心理学会第29回大会 2018)
  • Young children’s and adults’ preferences on how to distribute resources.
    (18th European Conference on Developmental Psychology 2017)
  • Do people behave dishonestly easily?
    (39th Annual Conference of Cognitive Science Society 2017)
  • Development stage of the attraction effect in decision-making.
    (24th Biennial Meeting of the International Society for the Study of Behavioural Development 2016)
  • Children’s omission bias related with perceived intention.
    (17th European Conference on Developmental Psychology 2015)
  • 学術論文の読みを通したリサーチリテラシー育成の試み
    (日本教育心理学会第57回総会 2015)
  • Is students’ critical thinking disposition improved by gaining research literacy?
    (5th Vancouver Biennial International Conference on the Teaching of Psychology 2015)
  • 感情の表出と偽装の使い分けに関する子どもの理解
    (日本心理学会第78回大会 2014)
  • Course evaluations by a class's students and by its teacher with items checking metacognition.
    (6th biennial meeting of the EARLI Special Interest Group 16 - Metacognition 2014)
  • Understanding Critical Thinking Ability by Using Cognitive Diagnostic Assessment Approach.
    (Annual Meeting of the American Educational Research Association 2014 (AERA 2014) 2014)
  • 児童期の子どものうその理解
    (日本心理学会第77回大会 2013)
  • Children’s understanding of display rules related to second-order mental states.
    (16th European Conference on Developmental Psychology 2013)

1〜20 件目 / 全 66 件
前のページに戻る