研究者
J-GLOBAL ID:200901081921263838   更新日: 2022年08月20日

SHAK Matthew

シャック マティユー | Shak Matthew
所属機関・部署:
職名: 助教授
研究キーワード (2件): 英語教育学(法方) ,  TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
競争的資金等の研究課題 (6件):
  • 英文法理解の促進のための文ダイアグラムの利用
  • 外国語授業での母国語の使用
  • 英語教育の最も適当な文法
  • Using Sentence Diagramming to Clarify English Grammar Understanding
  • Language One use in the EFL Classroom
全件表示
MISC (10件):
  • Matthew Shak. Grammar, Its Necessity; Grammar Systems, How They Came To Be and Their Usefulness in English Language Teaching. 白鴎女子短大論集. 1999. 24. 2. 201-217
  • ADMINISTRATORS, TEACHERS, STUDENTS, AND LANGUAGE LEARNING. THE SPIRIT OF HAKUOH. 1992
  • MEN'S LANGUAGE AND WOMEN'S LANGUAGE : SOME USAGE DIFFERENCES OBSERVED IN JAPANESE. HAKUOH WOMEN'S JUNIOR COLLEGE JOURNAL. 1991. 15. 2
  • SHAKESPEARE IN THE EFL CLASS. HAKUOH WOMEN'S JUNIOR COLLEGE JOURNAL. 1989. 13. 2
  • NASALS /m/ AND /n/ IN CONTRAST : FINAL POSITION. TEMPLE UNIVERSITY STUDIES IN APPLIED LINGUISTICS. 1986. 2. 1
もっと見る
学歴 (3件):
  • - 1989 テンプル大学大学院 言語教育研究科
  • - 1989 TEMPLE UNIVERSITY Graduate School, Division of Language Education TEACHING ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE (TEFL)
  • - 1965 THE CITY COLLEGE OF NEW YORK (CUNY) COLLEGE OF LIBERAL ARTS AND SCIENCE LANGUAGE
学位 (1件):
  • 教育学修士(EFL)
所属学会 (4件):
International Association of Teachers of English as a Foreign Language (IATEFL) ,  TEACHERS OF ENGLISH TO SPEAKERS OF OTHER LANGUAGES (TESOL) ,  全国語学教育学会(JALT) ,  大学英語教育学会(JACET)
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る