森田英嗣. Information and Communications Technologies (ICT) and the Quality of Learning: an International OECD/CERI Study (By Edwyn O. James) にみるOECDのICT導入戦略. 2013 年度科学研究費助成研究報告書『日本と韓国における学校図書館の比較と発展の可能性に関する学際的研究』(課題番号25381087). 2014. 27-31
中島 順子, 森田 英嗣. NIEにおける〈本来的な読み〉の意義と効果-Significance and Effects of the "Authentic Reading" in NIE. 日本NIE学会誌 = The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2014. 9. 9. 43-53
熊本 喬, 森田 英嗣. 新聞記事を題材にしたコミュニケーションが活性化する条件に関する研究-A Study on the Necessary Conditions for Activating Students' Interactions about News Articles. 日本NIE学会誌 = The bulletin of the Japan Society for Studies in "Newspaper in Education". 2014. 9. 9. 75-78
若村 美紗子, 森田 英嗣. 小学校特別支援教育における「合理的配慮」の諸相 : 学習と社会に関する環境因子の変更と調整に着目して-"Reasonable Accommodation" in Elementary Special Needs Education : Focusing on Modification and Adjustments of the Environmental factors related to Learning and Community. 実践学校教育研究 = Journal of practical school education. 2013. 16. 16. 29-36