研究者
J-GLOBAL ID:201201069361465141
更新日: 2024年12月18日 深谷 達史
Fukaya Tatsushi
- Tatsushi Fukaya, Daiki Nakamura, Yoshie Kitayama, Takumi Nakagoshi. A systematic review and meta-analysis of research on mathematics and science pedagogical content knowledge: Exploring its associations with teacher and student variables. Teaching and Teacher Education. 2025. 155. 1-17
- 八幡 祐里香, 深谷 達史. 小学校6年生を対象とした予習を促す学習講座の実践. 日本教育工学会論文誌. 2025
- Mari Fukuda, Tatsushi Fukaya, Takashi Kusumi. Differences and relationships between teachers’ pedagogical beliefs and teaching strategies used at different school levels in Japan. Sage Open. 2024. 14. 3. 1-14
- Tatsushi Fukaya, Daiki Nakamura, Yoshie Kitayama, Takumi Nakagoshi. A systematic review and meta-analysis of intervention studies on mathematics and science pedagogical content knowledge. Frontiers in Education. 2024. 9. 1-17
- Tatsushi Fukaya, Mari Fukuda, Masayuki Suzuki. Relationship between mathematical pedagogical content knowledge, beliefs, and motivation of elementary school teachers. Frontiers in Education. 2024. 8
- 浦野 伸弘, 深谷 達史. 児童の歴史への興味を高め疑問生成を促す学習講座の実践. 広島大学大学院人間社会科学研究科紀要 教育学研究. 2023. 4. 1-8
- Shiho Kashihara, Tatsushi Fukaya. Does a self-report questionnaire predict strategy use in mathematical problem solving among elementary school children? Importance of question format depending on the grade. European Journal of Psychology of Education. 2023
- 深谷達史. 教訓帰納の活用を軸とした文章読解の個別学習指導 -小学4年生を対象とした事例研究から-. 教育心理学研究. 2023. 71. 3. 237-252
- Tatsushi Fukaya, Yuri Uesaka. Spontaneous use of PCK to teach mathematics among elementary school teachers: A comparison with junior and senior high school teachers. SN Social Sciences. 2023. 3. 6. 1-16
- 成瀬 陽奈子, 深谷 達史. 英単語学習における動機づけの向上と学習方略使用の促進を目指した介入研究 : 小学6年生に対する学習講座の実践から. 学校教育実践学研究. 2023. 29. 75-81
- 深谷達史. 認知カウンセリングに基づく学習支援. 日本学校心理士会年報. 2023. 15. 46-56
- Tatsushi Fukaya, Masayuki Suzuki, Ikumi Ozawa, Takumi Nakagoshi. An examination of related factors of mathematical pedagogical content knowledge in elementary school teachers: Focusing on conceptions of teaching and learning and test utilization strategy. SAGE Open. 2022. 12. 4. 215824402211312-215824402211312
- 岩本 匡矢, 深谷 達史. Web調査に基づく小学校における漢字学習指導の実態 : 学習方略指導に着目して. 学校教育実践学研究. 2022. 28. 9-16
- 深谷達史, 三戸大輔. 課題の設定を支援する自由研究の授業実践とその効果検証. 日本教育工学会論文誌. 2021. 45. 2. 213-224
- 山本博樹, 深谷達史, 高垣マユミ, 比留間太白, 小野瀬雅人. 説明実践に教育心理学は貢献してきたのか? -説明研究からみた現状と課題-. 教育心理学年報. 2020. 59. 0. 209-230
- 深谷 達史. 子ども(学習者)の学びと大人(教師)の学び-わが国の教授・学習・認知研究の動向と展望-. 教育心理学年報. 2019. 58. 30-46
- T. Fukaya, Y. Uesaka, S. Ichikawa. Investigating the effects of Thinking after Instruction approach: An experimental study of science class. Educational Technology Research. 2018. 41. 1-11
- T. Fukaya, Y. Uesaka. Using a tutoring scenario to assess the spontaneous use of knowledge for teaching. Journal of Education for Teaching. 2018. 44. 4. 431-445
- 篠ヶ谷圭太, 深谷達史. 授業での失敗を生かした授業改善の様相 : 授業ビデオを用いた刺激再生法による分析. 日本大学経済学部研究紀要. 2018. 85. 33-48
- 深谷達史, 植阪友理. 個別支援の実践体験を取り入れた教員養成課程の授業実践. 日本教育工学会論文誌. 2017. 41. 2. 157-168
前のページに戻る