研究者
J-GLOBAL ID:201501001891883741
更新日: 2025年03月10日 江口 朗子
エグチ アキコ | Akiko Eguchi
- 杉浦正利, 江口朗子, 阿部真理子, 村尾玲美, 古泉隆, 阿部大輔. 中学生のスピーキングにおける流暢さの発達的変化. Learner Corpus Studies in Asia and the World. 2024. 6. 169-184
- 江口朗子. 小学生の音声と文字による英単語認知の発達. Language Education & Technology. 2022. 59. 51-76
- 江口朗子. 小学校外国語科における「話すこと」のパフォーマンス -ルーブリック評価による学年間比較-. JES Journal (小学校英語教育学会学会誌). 2022. 22. 118-133
- 江口朗子. 小学生の英語文構造への気付きとメタ言語知識の発達-縦断的調査から見えること-. 中部地区英語教育学会紀要. 2022. 51. 1-8
- 江口朗子. 小学生の英語の文に関する知識の測定法としての模倣発話タスク-妥当性の検証と模倣発話の質的分析-. JES Journal (小学校英語教育学会学会誌). 2021. 21. 111-126
- 江口朗子. 小学生の英語受容語彙サイズ-外国語活動・外国語科における意図的学習の有用性-. 名古屋女子大学紀要, 第67号, 人文・社会編. 2021. 67. 205-216
- 江口朗子, 犬塚章夫. 小学生の英語文構造に関するメタ言語知識の発達-「間違いさがしクイズ」による探索的研究-. 中部地区英語教育学会紀要. 2021. 50. 9-16
- 江口朗子. 模倣発話課題と文法性判断課題による小学5年生の英語の統語構造に関する知識の測定ー結果に影響を与える要因分析ー. JES Journal (小学校英語教育学会学会誌). 2020. 20. 304-319
- Eguchi Akiko. The relationship between reading amount and linguistic development in EFL students participating in extensive reading courses. Journal of the Chubu English Language Education Society. 2019. 48. 97-104
- Eguchi Akiko. Assessing speaking performance from the viewpoint of task completion: A case of picture description tasks. LET Journal of Central Japan. 2019. 30. 67-78
- Eguchi Akiko, Sugiura Masatoshi. L2 processing demand and morphological errors of third person singular -s: An exploratory study using a keystroke logging system. Language Education & Technology. 2018. 55. 1-22
- 江口朗子, 田村祐. 大学基礎英語におけるタスク性の高いコミュニケーション活動-英語スピーキングに対する抵抗感の分析からの示唆ー. LET 中部支部研究紀要. 2018. 29. 1-10
- 江口朗子, 田村祐. タスク性の高いコミュニケーション活動における発話の流暢さの発達-大学初級レベルの英語学習者を対象とした実践研究-. 中部地区英語教育学会紀要. 2018. 47. 119-126
- Akiko Eguchi. The early grammatical development in young Japanese learners of English as a foreign language: A cross-sectional study utilizing processability theory. 名古屋大学大学院国際開発研究科 博士論文. 2016
- Akiko Eguchi, Masatoshi Sugiura. Applicability of processability theory to Japanese adolescent EFL learners: A case study of early L2 syntactic and morphological development. System: An International Journal of Educational Technology and Applied Linguistics. 2015. 52. 52. 115-126
- Eguchi Akiko. The relationship between L2 listening comprehension and phonological short-term memory with a focus on sentential knowledge. Language Education & Technology. 2015. 52. 77-103
- Eguchi Akiko, Sugiura Masatoshi. Reconsideration of the group score method in accuracy order studies of grammatical morphemes for Japanese EFL learners. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan. 2015. 26. 157-172
- 江口 朗子. 日本人EFL学習者のスピーキングにおける統語発達の分析- 処理可能性理論の限界とその克服の試み-. JACET中部支部紀要. 2014. 12. 23-41
- Eguchi Akiko. The role of teacher talk adjustment in EFL classrooms in Japanese elementary schools. ARELE: Annual Review of English Language Education in Japan. 2012. 23. 23. 1-16
- Akiko Eguchi. The Role of Teacher Talk Adjustment in Interaction in English with Elementary School Students. 愛知教育大学教育学研究科 修士論文. 2011
前のページに戻る