研究者
J-GLOBAL ID:202301002442484202
更新日: 2025年02月07日 桑名 保智
クワナ ヤストモ | Kuwana Yasutomo
- Hisao Tokizaki, Yasutomo Kuwana. *Heavy-Head-Light: Generalizing Greenberg’s Universal #25. Phonological Externalization. 2024. 9. 125-151
- Hisao Tokizaki, Yasutomo Kuwana. The order of OVX and the argument-adjunct distinction. Proceedings of the Linguistic Society of America. 2024. 9. 1
- Yasutomo Kuwana. The Deadjectival Noun Slowness and Its Complement Types. 英語語法文法研究. 2023. 30. 116-133
- Yasutomo Kuwana, Hisao Tokizaki. The ordering of obliques and adpositional elements. Proceedings of the Linguistic Society of America. 2023. 8. 1
- 桑名保智. 前置修飾と後置修飾における「形容詞+enough」の意味と構造. 英語語法文法研究. 2019. 26. 109-124
- 桑名保智. play a role (in) V-ingにおける前置詞inの随意性と義務性. 英語語法文法研究. 2018. 25. 71-87
- 桑名保智. 否定限定詞つき主語の指導のアプローチ -大学生の受容の誤りの分析に基づいて-. 東北英語教育学会研究紀要. 2017. 37. 39-50
- 桑名保智. 語順と英語教育-世界の諸言語からの視点-. 東北英語教育学会研究紀要. 2016. 36. 13-23
- Hisao Tokizaki, Yasutomo Kuwana. Polar question particles and the Final-Over-Final Constraint. 文化と言語. 2016. 84. 65-89
- Yasutomo Kuwana. Prosody and subject ellipsis in It Turns Out That-Clause construction. 旭川医科大学研究フォーラム. 2016. 16. 2-8
- 桑名保智. Praatを使用した音読指導の背景と予備的実践. 東北英語教育学会研究紀要. 2015. 35. 105-115
- 桑名保智. 音声を可視化し、英文を何度も音読したくなる授業を展開. 全国高校メディア教育. 2014. 124. 5-6
- Hisao Tokizaki, Yasutomo Kuwana. Prosody of positive and negative conjunctions. 文化と言語. 2011. 74. 87-108
- 時崎久夫, 桑名保智. Tauya語の属格名詞と語順の普遍性. 文化と言語. 2009. 70. 35-51
- Hisao Tokizaki, Yasutomo Kuwana. Non-existent word orders and left-branching structure. GLOW Newsletter. 2008. 60. 145-146
- 桑名保智. 発音指導と複合語の音韻. HELES Journal. 2008. 8. 19-31
- Yasutomo Kuwana. Vocabulary learning in a beginning Japanese class: thematic vs. lexical sets. 文化と言語. 2006. 65. 85-133
前のページに戻る