Rchr
J-GLOBAL ID:201201041306192100   Update date: May. 20, 2024

Kuwahara Chiyuki

クワハラ チユキ | Kuwahara Chiyuki
Affiliation and department:
Research field  (2): Educational technology ,  Library/information science, humanistic/social informatics
Research keywords  (7): 教育工学 ,  eラーニング ,  インストラクショナルデザイン ,  キャリア教育 ,  情報教育 ,  初年次教育 ,  FD
Research theme for competitive and other funds  (3):
  • 2019 - 2022 他者との相互作用により主体的なキャリア形成能力を育むキャリア教育科目のデザイン
  • 2014 - 2018 Construction and practice of e-portfolio system to support skill improvement in lifelong learning
  • 2014 - 2018 Development of Peer Review Learning Model to Enhance Self-Efficacy for Independent Career Decision-Making
Papers (11):
more...
MISC (15):
  • 瀬田 和久, 仲林 清, 桑原 千幸. 執筆要領の改定主旨-Purpose of the Revision of Guidelines for Writers. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2022. 39. 4. 404-414
  • 桑原千幸, 喜多敏博, 合田美子, 鈴木克明. キャリア教育科目における相互評価学習の要素と自己効力の変化の関連の検討. 日本教育工学会 第32回全国大会発表論文集. 2016. 743-744
  • 桑原千幸, 喜多敏博, 合田美子, 鈴木克明. キャリア教育科目における Moodle を活用した相互評価学習方法の改善. 教育システム情報学会 第41回全国大会発表論文集. 2016. 249-250
  • 桑原千幸, 喜多敏博, 合田美子, 鈴木克明. 相互評価学習による進路選択自己効力の変化-尺度項目の分析-. 日本教育工学会 第31回全国大会発表論文集. 2015. 149-150
  • 桑原千幸, 桑原千幸, 喜多敏博, 合田美子, 鈴木克明. eラーニングキャリア教育科目の受講生の特性分析. 教育システム情報学会全国大会講演論文集(CD-ROM). 2015. 40th. ROMBUNNO.I2-11
more...
Books (5):
  • インストラクショナルデザインの理論とモデル: 共通知識基盤の構築に向けて
    北大路書房 2016 ISBN:4762829145
  • 大学生の日本語リテラシーをいかに高めるか (大学の授業をデザインする)
    ひつじ書房 2015 ISBN:4894766930
  • 上海の図書館と社会 : 1840-1949年
    京都図書館情報学研究会, 日本図書館協会 (発売) 2013 ISBN:9784820412205
  • 図書館倫理 : サービス・アクセス・関心の対立・秘密性
    京都図書館情報学研究会, 日本図書館協会 (発売) 2011 ISBN:9784820411086
  • 大学図書館で知的自由を擁護する : 現場からのシナリオ
    京都図書館情報学研究会, 日本図書館協会 (発売) 2010 ISBN:9784820410010
Lectures and oral presentations  (5):
  • 初年次キャリア教育科目受講生の正課外活動経験と進路選択自己効力の変化に関する考察
    (日本教育工学会 2023年春季全国大会 2023)
  • 栄養士養成課程における教育方法授業の大福帳の分析;食育指導案作成のプロセスに着目して
    (教育システム情報学会 第46回全国大会 2021)
  • 初年次キャリア教育科目のオンライン授業実践と学習環境に関する考察
    (日本教育工学会2021年春季全国大会 2021)
  • 他者との相互作用に重点を置いたキャリア教育科目のデザインに関する研究
    (教育システム情報学会 第44回全国大会 2019)
  • 他者との相互作用を重視したキャリア教育科目のデザインのための相互評価学習の試行
    (教育システム情報学会 第43回全国大会 2018)
Education (3):
  • 2011 - 2018 Kumamoto University Graduate School of Social and Cultural Sciences Graduate School of Social and Cultural Sciences
  • 2004 - 2006 京都大学大学院 教育学研究科
  • 1995 - 1999 The University of Tokyo Faculty of Education
Professional career (2):
  • 修士(教育学) (京都大学)
  • 博士(学術) (熊本大学)
Work history (4):
  • 2024/04 - 現在 事業創造大学院大学 情報デザイン学部(仮称)設置準備室
  • 2020/04 - 2024/03 Kyoto Bunkyo Junior College
  • 2013/04 - 2020/03 Kyoto Bunkyo Junior College
  • 2010/04 - 2013/03 Kyoto Bunkyo Junior College
Committee career (6):
  • 2024/03 - 現在 日本教育工学会 ショートレター編集委員会 委員
  • 2024/01 - 現在 日本教育工学会 合同英文誌ITEL編集委員会 委員
  • 2023/06 - 現在 教育システム情報学会 社員
  • 2019/06 - 現在 宇治市生涯学習審議会 委員
  • 2019/06 - 2023/06 教育システム情報学会 学会誌編集委員会 委員
Show all
Association Membership(s) (5):
Japanese Association of First-Year Experience at Universities and Colleges ,  THE JAPANESE SOCIETY FOR THE STUDY OF CAREER EDUCATION ,  NIPPON ASSOCIATION FOR LIBRARIANSHIP ,  JAPANESE SOCIETY FOR INFORMATION AND SYSTEMS IN EDUCATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page