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J-GLOBAL ID:201401092520626913   Update date: Aug. 14, 2022

Hasegawa Shohei

ハセガワ ショウヘイ | Hasegawa Shohei
Affiliation and department:
Job title: Associate Professor
Research field  (1): Commerce
Research keywords  (1): マーケティング・リサーチ
Research theme for competitive and other funds  (2):
  • 2018 - 2021 分位点回帰のマーケティングへの応用
  • 2014 - 2017 将来効用を考慮した消費量決定モデルの開発
Papers (3):
Lectures and oral presentations  (3):
  • 分位点回帰のマーケティング への応用
    (日本マーケティング・サイエンス学会第101回研究大会 2017)
  • 効用最大化によるテレビ視聴行動の分析
    (日本マーケティング・サイエンス学会第99回研究大会 2016)
  • 消費者選好変化の動的モデル
    (日本マーケティング・サイエンス学会第97回研究大会 2015)
Education (5):
  • 2010 - 2013 Tohoku University Graduate School, Division of Economics
  • 2010 - 2013 Tohoku University Graduate School, Division of Economics
  • 2008 - 2010 Tohoku University Graduate School, Division of Economics
  • 2008 - 2010 Tohoku University Graduate School, Division of Economics
  • 2004 - 2008 Tohoku University Faculty of Economics
Professional career (1):
  • 博士(経営学) (東北大学)
Work history (5):
  • 2017/04 - 現在 法政大学 経営学部 准教授
  • 2014/04 - 2017/03 法政大学 経営学部 専任講師
  • 2013/04/01 - 2014/03/31 日本学術振興会特別研究員PD
  • 2013/04 - 2014/03 日本学術振興会特別研究員PD
  • 2012/04 - 2013/03 日本学術振会特別研究員DC2
Association Membership(s) (2):
日本統計学会 ,  日本マーケティング・サイエンス学会
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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