Rchr
J-GLOBAL ID:201901014861451360   Update date: Jul. 10, 2024

Shimizu Yuno

シミズ ユウノ | Shimizu Yuno
Affiliation and department:
Homepage URL  (1): https://yuno-shimizu.amebaownd.com
Research field  (1): Education - general
Research keywords  (2): mathematical problem-solving ,  engagement
Research theme for competitive and other funds  (7):
  • 2024 - 2029 インタビュー調査による教員養成系大学学部学生の学びの可視化
  • 2023 - 2027 統計不安の測定尺度開発と実態解明
  • 2023 - 2026 教育ビッグデータとスモールデータの関連調査手法の開発
  • 2021 - 2024 初等中等教育におけるEdTech活用を推進する教員養成システムの開発
  • 2021 - 2023 in Japanese
Show all
Papers (19):
  • Tomoaki Kaneko, Yuno Shimizu. Effects of the internal working models of attachment, self-compassion, and academic motivation on academic delay of gratifification behavior. The Japanese Journal of Clinical Educational Psychology. 2024. 40. 2. 3-22
  • 須田 康之, 山中 一英, 別惣 淳二, 石野 秀明, 清水 優菜. 学生は教師になることとどのように向き合っているのかーインタビュー調査に基づく学びの軌跡の可視化ー. 大学教育学会誌. 2023. 45. 2. 81-91
  • Tomoaki Kaneko, Chieko Kaneko, Yuno Shimizu. In-Service Childcare Workers’ Motivational Processes: Job Demands-Resources Model’s Job Demands. The Japanese Journal of Educational Psychology. 2023. 71. 3. 205-222
  • 熊倉 誠, 山口 誉允, 清水 優菜, 森山 潤. 中学校技術科内容「D情報の技術」(1)における生徒のエンゲージメントに影響を与える要因の実践的検討. 技術科教育の研究. 2023. 28. 1-8
  • SAKAUE Hiroaki, YAMASHITA Yoshifumi, SHIMIZU Yuno, TOKUSHIMA Yuya, TONOOKA Takako, KIYOTO Kazuhiro, NAGATA Tomoko, MORIYAMA Jun. Development of the Japanese Version of the Contextualized TPACK Scale for Junior High School Teachers and Examination of its Validity. Japan Journal of Educational Technology. 2023. 47. 2. 343-354
more...
MISC (30):
  • Identifying teachers’ instructional strategies and their relationship with students’ enjoyment and comprehension of the classes. 2024. 153. 189-210
  • Yuno Shimizu. Determinants of math achievement and related processes: Through a secondary analysis of Japanese fourth-grade data in TIMSS2019. Kokushikan Journal of the Humanities. 2024. 14. 79-94
  • The Relationship Between Club Activities and Career Self-Efficacy and Grit in Public High School Oriented for University Entrance Exam Preparation. 2024. 25. 31-39
  • Kazuhide Yamanaka, Hideaki Ishino, Yuno Shimizu, Hiroyuki Uno, Toshio Yamauchi, Kaori Miyata, Mitsuru Matsuda. Teachersʼ Shifting Beliefs About Learning from a Transformative Learning Perspective. Hyogo University of Teacher Education Journal. 2024. 64. 77-89
  • Development of Curriculum Standards of Teacher Training Program for Promoting Continuing Professional Development at Hyogo University of Teacher Education. 2024. 64. 37-49
more...
Books (7):
  • 公正で質の高い教育に向けたICT 活用
    東信堂 2024 ISBN:4798918903
  • 「探究学習」とはいうけれど-学びの「今」に向き合う-
    晃洋書房 2024 ISBN:4771037884
  • 子どもの思考を深めるICT活用-公立義務教育学校のネクストステージ-
    晃洋書房 2023 ISBN:4771037612
  • SPSSで学ぶベイズ統計入門
    東京図書 2022 ISBN:4489023928
  • JASPで今すぐはじめる統計解析入門 心理・教育・看護・社会系のために (KS専門書)
    講談社 2022 ISBN:4065292948
more...
Lectures and oral presentations  (52):
  • 保育者の幼児との相互交渉における熟達化-マイクロティーチングにおける風車製作での相違について-
    (日本教育心理学会第65回総会 2023)
  • Instructional strategies as a moderator between self-regulated learning and academic achievement
    (EARLI 2023 2023)
  • 中学校技術科内容「D情報の技術」(2)における生徒のエンゲージメントを高める授業の実践と評価
    (日本産業技術教育学会 第66回全国大会 2023)
  • 中学校技術科「D情報の技術」(1)における生徒のエンゲージメントに影響を与える要因の実践的検討
    (日本産業技術教育学会 2022技術教育分科会(盛岡) 2022)
  • 高大連携が探究学習に及ぼす効果検証
    (イノベーション教育学会第9回年次大会 2022)
more...
Education (3):
  • 2017 - 2021 Keio University
  • 2015 - 2017 Yokohama National University Graduate School of Education Department of Teacher Education
  • 2011 - 2015 Yokohama National University
Professional career (2):
  • Master of Education (Yokohama National University)
  • Doctor of Philosophy in Education (Keio University)
Work history (21):
  • 2024/04 - 現在 Meiji University School of Arts and Letters
  • 2023/10 - 現在 Hyogo University of Teacher Education
  • 2023/06 - 現在 一般社団法人ライフ&ワーク 協力研究員(業務改善に関わる指標の開発や成果測定に関する研究)
  • 2023/05 - 現在 Hyogo University of Teacher Education
  • 2023/04 - 現在 Kokushikan University Faculty of Letters Department of Education
Show all
Committee career (2):
  • 2023/05 - 現在 国立教育政策研究所 「「データ駆動型教育」の課題と実現可能性に関する調査研究」に係る委員
  • 2022/08 - 2023/03 国立教育政策研究所 「高度情報技術の進展に応じた教育革新に関する研究」委員
Association Membership(s) (8):
大学教育学会 ,  日本応用教育心理学会 ,  数学教育学会 ,  三田教育学会 ,  日本情報教育学会 ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  JAPAN SOCIETY FOR SCIENCE EDUCATION ,  THE JAPANESE ASSOCIATION OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page