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J-GLOBAL ID:201601000063831526   Update date: Jan. 30, 2024

Takayanagi Naoya

Takayanagi Naoya
Affiliation and department:
Research field  (5): Business administration ,  Business administration ,  Business administration ,  Business administration ,  Business administration
Research keywords  (8): 産業観光 ,  企業ミュージアム ,  ミュージアムマネジメント ,  パブリックリレーションズ ,  コーポレートコミュニケーション ,  地方創生 ,  地域創生 ,  Corporate Museum
Research theme for competitive and other funds  (1):
  • 2023 - 2026 Strategic use of history in traditional industries
Papers (17):
  • TAKAYANAGI Naoya, AWAZU Shigemitsu. A Study on Balancing Entertainment and Corporate Communication in Corporate Museums. Corporate Communication Studies. 2021. 25. 32-47
  • A Study on Japanese Corporate Museums for Corporate Community Relations : Based on a Questionnaire Survey. 2019. 23. 54-66
  • TAKAYANAGI Naoya. Management of Corporate Museums and Collections. The Journal of Information Science and Technology Association. 2019. 69. 2. 62-67
  • 高柳 直弥, 粟津 重光. A Survey on Management of Japanese Corporate Museums. 豊橋創造大学紀要 = Bulletin of Toyohashi Sozo University. 2018. 22. 1-18
  • 高柳 直弥. A Study of the Japanese Corporate Museums as Corporate Communication and Industrial Museums. 広報研究 = Corporate communication studies. 2018. 22. 79-96
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Books (6):
  • 現代の観光を学ぶ : 地域創生に向けて
    八千代出版 2022 ISBN:9784842918235
  • 企業ミュージアム・テーマミュージアムの開発・再生計画資料集
    綜合ユニコム 2019
  • 新時代の観光を学ぶ
    八千代出版 2019 ISBN:9784842917405
  • 詳しく学ぶ経営学
    八千代出版 2019 ISBN:9784842917412
  • イノベーションの普及過程の可視化 : テキストマイニングを用いたクチコミ分析
    日科技連出版社 2016 ISBN:9784817195913
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Lectures and oral presentations  (11):
  • Corporate Museums: Leveraging Untapped Asset for Investigating Narratives in Business History
    (THE 26TH ANNUAL CONGRESS OF THE EUROPEAN BUSINESS HISTORY ASSOCIATION 2023)
  • 企業博物館が担う地域の魅力創造とは?
    (としまコミュニティ大学)
  • コミュニティ・リレーションズ活動としての企業博物館運営における地域社会との連携方針に関する考察
    (日本広報学会第23回研究発表全国大会(龍谷大学)予稿集 2017)
  • イノベーションの普及における連続性と非連続性
    (日本情報経営学会全国大会予稿集 2014)
  • 産業の文化ビジネス化のブランド・コミュニケーション的意義-台湾企業の企業博物館づくりの事例からの考察-
    (日本情報経営学会全国大会予稿集 2014)
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Professional career (1):
  • 博士(経営学) (大阪市立大学)
Awards (1):
  • 2020/10 - 日本広報学会 研究奨励賞 企業のコミュニティ・リレーションズにおける企業博物館活用の実態-アンケート調査結果からの考察-
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

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