池田 琴恵. 学校評価GTOTM の実践における学校の特性に合わせたワークシートの適合過程. Proceedings : 格差センシティブな人間発達科学の創成=Science of human development for restructuring the "gap widening society". 2011. 16. 99-108
伊藤 亜矢子, 池田(岡崎) 琴恵, 石田 素子. エンパワーメント評価とGetting to Outcomesの日本での応用可能性についての一検討 : Dr. Wandersman講演を基礎として. お茶の水女子大学心理臨床相談センター紀要 = Bulletin of Centre of Clinical Psychology & Counseling at Ochanomizu University. 2008. 10. 65-74
A process of teachers’ empowerment creating the collaborative relationship within the organizations.
(International conference of community psychology 2020)
Development of a comprehensive logic model of school evaluation in Japan: With consideration for psychological outcomes affecting successful implementation.
(Evaluation 2020 2020)
Developing an Empowerment Scale: Measuring Multiple Levels of Analysis for Japanese School Teachers
(17th Biennial Conference, Society for Community Research and Action 2019)
2011 - 2020 Society for Community Research and Action Asian Regional Student Coordinator
2009 - 2012 日本コミュニティ心理学会 国際交流委員会
所属学会 (7件):
American Evaluation Association
, American Psychological Association
, Society for Community Research and Action
, 日本評価学会
, 日本応用心理学会
, 日本コミュニティ心理学会
, 日本教育心理学会