研究者
J-GLOBAL ID:200901021294253411   更新日: 2024年10月30日

平嶋 宗

ヒラシマ ツカサ | Hirashima Tsukasa
所属機関・部署:
職名: 教授
ホームページURL (1件): https://sites.google.com/learning-engineering.com/hirashima-tsukasa
研究分野 (3件): 学習支援システム ,  知能情報学 ,  教育工学
競争的資金等の研究課題 (55件):
  • 2024 - 2027 深い学びの長期継続型評価が生みだす持続的学習
  • 2023 - 2027 知識獲得と知識活用を支えるオンライン学習モデルの開発と展開
  • 2023 - 2026 教育の世界に知識を取り戻す:単元マップを媒介に
  • 2023 - 2026 汎用的論理思考力を基盤とした、STEAMコンピテンシー育成プログラムの開発
  • 2023 - 2026 知識構造と定量モデルを融合した学習状態推定とそれに基づく学習者体験に関する研究
全件表示
論文 (434件):
  • Lintang Matahari Hasani, Kasiyah Junus, Lia Sadita, Tsukasa Hirashima, Yusuke Hayashi. Effect of Providing Knowledge Construction as A Preparatory Activity on Learner’s Critical Thinking Achievement in Online. 17th International Conference on Computer-Supported Collaborative Learning. 2024. 369-370
  • Nonoka Aikawa, Chihiro Hiramoto, Takahito Tomoto, Tomoya Horiguchi, Tsukasa Hirashima. Learning Support System for Relationships Among Forces, Accelerations, Velocities, and Movements in Error-Based Simulation. International Conference on Human-Computer Interaction. 2024. 3-15
  • Suryodiningrat, Satrio Pradono, Ramadhan, Arief, Hirashima, Tsukasa. The Elements of Every Metaverse Types: A Systematic Literature Review. TEM JOURNAL-TECHNOLOGY EDUCATION MANAGEMENT INFORMATICS. 2024. 13. 1. 771-782
  • Rismanto, Ridwan, Pinandito, Aryo, Andoko, Banni Satria, Hayashi, Yusuke, Hirashima, Tsukasa. Evaluating the kit-build concept mapping process using sub-map scoring. RESEARCH AND PRACTICE IN TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. 2024. 19
  • Aikawa, Nonoka, Maeda, Shintaro, Mogi, Tomohiro, Koike, Kento, Tomoto, Takahito, Imai, Isao, Horiguchi, Tomoya, Hirashima, Tsukasa. Classroom implementation of an auxiliary problem presentation system for mechanics adapted to learners' errors. RESEARCH AND PRACTICE IN TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING. 2024. 19
もっと見る
MISC (385件):
  • 沖永友広, 長澤怜男, 木下博義, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. 三角ロジック組立演習の中学生を対象とした実験的利用と分析結果. 教育システム情報学会誌. 2024. 41. 1
  • 沖永 友広, 長澤 怜男, 木下 博義, 藤原 宗幸, 林 雄介, 平嶋 宗. 三角ロジック組立演習の中学生を対象とした実験的利用と分析結果-Experimental Use of Triangular Logic Assembly Exercises for Junior High School Students and Its Analytical Results. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2024. 41. 1. 32-37
  • 長澤怜男, 沖永友広, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. 三項論証の妥当性判定能力に対する三角ロジック組み立て演習の効果. 情報処理学会研究報告(Web). 2023. 2023. CE-169
  • 沖永友広, 長澤怜男, 藤原宗幸, 林雄介, 平嶋宗. 論理的思考力の向上を指向した三角ロジック演習への非常識問題の組み込みと実験的評価. 教育システム情報学会誌. 2023. 40. 3
  • 沖永 友広, 長澤 怜男, 藤原 宗幸, 林 雄介, 平嶋 宗. 論理的思考力の向上を指向した三角ロジック演習への非常識問題の組み込みと実験的評価-Experimental Evaluation of Absurd Propositions in Proposition Triangle Logic Exercise. 教育システム情報学会誌 = Transactions of Japanese Society for Information and Systems in Education. 2023. 40. 3. 228-233
もっと見る
講演・口頭発表等 (61件):
  • Digital Transformation in Educaiton with Kit-Build Concept Map
    (2022)
  • Kit-Build Concept Map: Concept map re-composition from nodes and links for learning and evaluation
    (International Conference on Electrical and Information Technology (IEIT)2022 2022)
  • Learning by Re-composition for Shared Understanding Between Peers and Between Peers and Teacher
    (APSCE Webinar 2022)
  • Open Domain-Model Approach to Design DX(Digital Transformation) in Learning
    (ICIT&E 2022 2022)
  • Kit-Build Concept Map: Effective Online Learning Through Concept Map Recomposition
    (ICCE2021 2021)
もっと見る
受賞 (79件):
  • 2023/12 - ICCE2023 Best Overall Paper Award Experimental Comparison of Promotion Effect for EFL Reading Comprehension between Conventional Summarization and Toulmin Argument Reconstruction
  • 2021/11/26 - Program Chair, Program Co-Chair, Conference Chair APSCE , BEST OVERALL PAPER AWARD WINNER In-process Feedback by Detecting Deadlock based on EEG Data in Exercise of Learning by Problem-posing
  • 2021/11/11 - オンラインラーニングフォーラム 第18回(2021年度)日本e-Learning大賞文部科学大臣賞 授業理解の形成的評価・可視化ツール:キットビルド概念マップ
  • 2021/11 - ICCE2021 ICCE2021, Best Overall Paper Award In-process Feedback by Detecting Deadlock based on EEG Data in Exercise of Learning by Problem-posing
  • 2021/11 - 一般社団法人日本オンライン教育産業協会 日本e-Learning大賞文部科学大臣賞 授業理解の形成的評価・可視化ツール:キットビルド概念マップ
全件表示
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る