研究者
J-GLOBAL ID:201801013953995410   更新日: 2024年02月07日

ブルノティ ジョシュ

Brunotte Josh
所属機関・部署:
研究分野 (3件): 社会心理学 ,  外国語教育 ,  外国語教育
研究キーワード (4件): 心理学 ,  外国語不安 ,  学生睡眠習慣・健康状態 ,  コンピューター支援言語学習
競争的資金等の研究課題 (2件):
  • 2019 - 2023 Public Speaking Phobia Reduction for Japanese University Students through Virtual Reality-based Training and Exposure to Simulated Audiences
  • 2018 - 2019 スマートフォンバーチャルリアリティを使う言語アクティビティで留学の不安を縮小
論文 (20件):
  • ブルノティ ジョシュ. Reducing public speaking anxiety in university students through therapeutic and technology-based interventions. MindBrainEd Journal - The JALT Mind, Brain and Education SIG. 2023. 4. 5-35
  • ワイル・クリス, 片岡由美子, ブルノティ・ジョシュ. Teacher and Student Perspectives of Online Learning During the COVID Pandemic. The Journal of the School of Foreign Studies (Language and Literature) - Aichi Prefectural University. 2023. 55. 143-161
  • ブルノティ・ジョシュ, 高井次郎. Imaginal and virtual reality-based public speaking practice for communicating with intercultural audiences. Intercultural Communication Studies. 2022. 31. 2. 6-28
  • ブルノティジョシュ. Be in this classroom now: Teaching mindfulness from a scientific perspective. MindBrainEd Think Tank+ - Bulletin of the JALT Mind, Brain, and Education SIG. 2021. 7. 11. 25-32
  • ブルノティ ジョシュ. Introducing cognition and emotion connections through cognitive behavioral therapy. MindBrainEd Think Tank+ - Bulletin of the JALT Mind, Brain, and Education SIG. 2021. 7. 6. 34-43
もっと見る
書籍 (1件):
  • Interactions between Sleep, Stress and Classroom Behaviours in University Students. In D. Elliot (Ed.), Teaching and Learning English in Japanese Classrooms: Teachers' Perspectives (pp. 219-246)
    Cambridge Scholars Publishing 2023 ISBN:1527501663
講演・口頭発表等 (34件):
  • Vicarious contact for reducing intercultural communication apprehension and English-speaking anxiety: Short-term and long-term effects
    (The 43rd Thailand TESOL International Conference 2024 2024)
  • 代理接触が日本人の 異文化コミュニケーション不安と外国語自信に及ぼす影響
    (日本社会心理学会大会 (2023) 2023)
  • Promoting Better Relationships with Japan's Culturally Diverse Community through Vicarious Contact
    (Creating Connections Conference 2022)
  • Utilizing Online Learning and Virtual Environments for Public Speaking Anxiety Reduction
    (大学英語教育学会(JACET)第61回国際大会 2022)
  • Interactions between Sleep, Stress and Classroom Behaviors in University Students
    (Nanzan University Language Education Seminar 2021)
もっと見る
学歴 (3件):
  • 2019 - 現在 名古屋大学 大学院教育発達科学研究科 博士プログラム
  • 2010 - 2011 University of Texas, San Antonio Department of Bicultural-Bilingual Studies Master of Arts - Teaching English as a Second Language
  • 1999 - 2003 Texas State University - San Marcos Psychology Department Bachelor of Science - Psychology
学位 (1件):
  • Master's - Teaching English as a Second Language (University of Texas, San Antonio)
経歴 (10件):
  • 2022/04 - 現在 愛知県立大学 外国語学部 英米学科 講師
  • 2017/04 - 2022/03 愛知県立大学 教養教育センター 准教授
  • 2014/04 - 2017/03 愛知淑徳大学 英文学科 非常勤講師
  • 2012/04 - 2017/03 名古屋短期大学 英語コミュニケーション学科 非常勤講師
  • 2012/04 - 2017/03 南山大学 総合政策学部、情報理工学部 非常勤講師
全件表示
委員歴 (3件):
  • 2017/02 - 現在 Mixed, Augmented and Virtual Realities Special Interest Group (MAVR SIG), JALT Membership Chair
  • 2016 - 2016 The 2016 PanSIG Journal Editorial Advisory Board Peer Review Editor
  • 2012/10 - 2014/10 College and University Educators Special Interest Group (CUE SIG), JALT Membership Chair
受賞 (3件):
  • 2019 - 名古屋大学 ストゥディウムゲネラーレ Best Speaker Award (Fall 2018 Semester) Perceived Stress and Sleep Quality Among Japanese University Students
  • 2018/11 - 全国語学教育学会 Best of JALT Award (Gifu Chapter)
  • 2012 - Member Support Conference Grant
所属学会 (3件):
Creating Connections Conference Board ,  Mixed, Augmented and Virtual Realities Special Interest Group (MAVR SIG) ,  The Japan Association for Language Teaching
※ J-GLOBALの研究者情報は、researchmapの登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、こちらをご覧ください。

前のページに戻る