Rchr
J-GLOBAL ID:201801019661656450   Update date: Sep. 14, 2021

Ogura Yasuhiko

オグラ ヤスヒコ | Ogura Yasuhiko
Affiliation and department:
Research field  (2): Educational technology ,  Primary/secondary education and curricula
Research keywords  (6): Scientific inquiry ,  system thinking ,  Cross-disciplinary concept ,  情報教育 ,  地学教育 ,  理科教育
Papers (1):
MISC (5):
  • 藤枝 秀樹, 遠山 一郎, 野内 頼一, 三次 徳二, 小倉 恭彦, 後藤 文博. 理科 中学校理科における学習指導と学習評価の工夫改善 (特集 中学校の学習指導と学習評価の工夫改善(2)理科,音楽,美術). 中等教育資料. 2020. 69. 7. 12-17
  • 藤枝 秀樹, 遠山 一郎, 野内 頼一, 三次 徳二, 小倉 恭彦, 後藤 文博. 新学習指導要領とICTの効果的な活用(理科) (特集 新学習指導要領とICTの効果的な活用(1)国語,社会,地理歴史,公民,数学,理科,芸術(音楽,美術,工芸,書道)). 中等教育資料. 2019. 68. 7. 30-33
  • FUJIMOTO Yoshihiro, SATO Yuri, MASUDA Hiromitsu, OGURA Yasuhiko. A Substantial Study of the 'Teachers' Utterance Approach' which Promotes Students' Independent and Interactive Deep Learning:-A 5th Grade Science Class 'the Flow of the Rivers'-. Journal of Research in Science Education. 2017. 58. 2. 159-173
  • 小倉 恭彦, 藤井 浩樹, 錦織 麻衣. 11L-402 生徒の化学変化についての理解を促すための指導法の考案 : 中学校2年「物質の分解と原子・分子」の内容において(授業研究・学習指導,一般研究発表(口頭発表)). 日本理科教育学会全国大会要項. 2012. 62. 244-244
  • FUJIMOTO Yoshihiro, KISHI Seiichi, HIRAMATSU Shigeru, NOINE Yukio, OGURA Yasuhiko. Development and Utilization of the Digital Contents inspiring the students with the broader view and deeper thought of the matter. 2004. 20. 791-792
Books (1):
  • 資質・能力を育成する科学的な探究と学習評価 中学校理科
    東洋館出版社 2021
Work history (4):
  • 2018/04 - 現在 National Institute for Educational Policy Research
  • 2013/04 - 2018/03 Okayama University Faculty of Education
  • 2010/04 - 2013/03 Okayama University Faculty of Education
  • 1990/04 - 2010/03 岡山県公立中学校 教諭
Association Membership(s) (4):
JAPAN SOCIETY OF EARTH SCIENCE EDUCATION ,  JAPAN CURRICULUM RESEARCH AND DEVELOPMENT ASSOCIATION ,  JAPAN SOCIETY FOR EDUCATIONAL TECHNOLOGY ,  SOCIETY OF JAPAN SCIENCE TEACHING
※ Researcher’s information displayed in J-GLOBAL is based on the information registered in researchmap. For details, see here.

Return to Previous Page