研究者
J-GLOBAL ID:200901074163869391
更新日: 2020年08月31日
金田 茂裕
キンダ シゲヒロ | Kinda Shigehiro
所属機関・部署:
関西学院大学 教育学部
関西学院大学 教育学部 について
「関西学院大学 教育学部」ですべてを検索
機関情報を見る
職名:
准教授
研究分野 (1件):
教育心理学
研究キーワード (6件):
認知心理学
, 教育心理学
, 数
, 理解
, 教授学習
, Educational psychology
競争的資金等の研究課題 (2件):
教授学習、数的理解
Learning and Instruction, Mathematical Understanding
論文 (9件):
Shigehiro Kinda. Generating Scenarios of Division as Sharing and Grouping: A Study of Japanese Elementary and University Students. MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING. 2013. 15. 3. 190-200
Shigehiro Kinda. Generating scenarios of addition and subtraction: A study of Japanese university students. Journal of Mathematical Behavior. 2013. 32. 2. 243-250
金田 茂裕. フィンランドの算数教科書の加減法のイラストレーション. 東洋大学文学部紀要 教育学科編. 2013. 38. 17-23
Shigehiro Kinda. Generating multiple answers for a word problem with insufficient information. INSTRUCTIONAL SCIENCE. 2012. 40. 6. 1021-1031
Shigehiro Kinda. Assessment of subtraction scene understanding using a story-generation task. EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2010. 30. 4. 449-464
もっと見る
MISC (5件):
Shigehiro Kinda. Assessment of subtraction scene understanding using a story-generation task. Educational Psychology. 2010. 30. 4. 449-464
Shigehiro Kinda. Assessing the Understanding of Subtraction Scenes Using a Problem-Construction Task : A Study of First-Grade Students. JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2009. 57. 2. 212-222
Shigehiro Kinda. Mathematical thinking requiring multiple solutions: Second- to fifth-grade students. JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2007. 55. 1. 11-20
Kinda Shigehiro. The effects of learning experience on the ability of elementary school students to deal with math problems requiring multiple solutions. Psychologia: An International Journal of Psychology in the Orient. 2006. 49. 1. 10-22
S Kinda. How do elementary school students solve word problems that have multiple possible solutions?. JAPANESE JOURNAL OF EDUCATIONAL PSYCHOLOGY. 2003. 51. 2. 187-194
書籍 (2件):
変革期にあるヨーロッパの教員養成と教育実習
東洋館 2012 ISBN:9784491027401
児童の複数解を求める数的思考に関する研究
ナカニシヤ出版 2009 ISBN:9784779503108
学位 (2件):
博士 (京都大学)
Doctor (Kyoto University)
所属学会 (2件):
日本心理学会
, 日本教育心理学会
※ J-GLOBALの研究者情報は、
researchmap
の登録情報に基づき表示しています。 登録・更新については、
こちら
をご覧ください。
前のページに戻る
TOP
BOTTOM